Monday, July 6, 2009

Majulah sukan untuk Negara....adakah masih relevan slogan ini

Slogan majulah sukan untuk negara yang sering kita laungkan ,bagi aku sudah tidak relevan lagi di kala ini.Kegagalan demi kegagalan yang sering kita dengar,terbaru..tumpasnya pasukan sepak takraw kita yang bermegah dengan kehebatan lalu.Setelah kita dikecewakan dengan keangkuhan bolasepak kita, aku rasa kita bakal dikejutkan pula dengan kejatuhan empayar badminton kita yang kini kian terhakis skit demi sedikit.
Dari satu sudut,aku merasakan semua usaha yang dijalankan bagaikan satu hiburan kepada mereka tanpa rasa tanggungjawab kepada harapan kita semua.Bagi pendapat aku , kegagalan ini aku tujukan kepada atlit khususnya.Tiada sebab mengapa prasarana ataupun pengurusan perlu dipersalahkan.Seandainya kita kupas kejayaan atlit-atlit lain seperti Dato Nicol David..alasan2 yang sering diberikan kepada kita selama ini memang tidak relevan.
Justeru itu, atlit2 kita harus dan perlu merenung kembali objektif mereka menceburi bidang sukan.

10 comments:

gedahak said...

x relevan...majulah sukan utk poket sendiri....masyuukk.....

Muhamad Najib said...

kagum aku bila baca kata2 ko... elok nya dulu kita bersatu daripada ko war2kan keinginan ko yang tinggi menggunung tu... kukuhkan yang ASAS dulu la, pastu baru la beralih ke peringkat seterusnya...

bila dah bersatu.. jangan la pulak berpecah-pecah..

ni ko nak pegi ke peringkat tinggi terus.. bukan la aku letih nak baca kata2 ko yang indah dan hebat tu, tapi dalam erti kate lain.. sebenarnya MELUAT...

harap ko ytak la tersinggung ye..

peace mate :-) ...!!!

gedahak said...

ye ke Crab?leh caye ke?....

9W2JOE said...

Jib...

Jangan dilayan budak perjuangan tue... mungkin dia 3 suku kot...?

yatie said...

masyaAllah.. nape la korang ni..aku sokong ko ketam..BRAVO!!!! Insaf ler suma, umur pun bkn makin ckit..kui3

yatie said...

hi jep bknye ko and de geng ke yg gila bersukan dulu??? opps tu dulu... skang larat lg ke?..

yatie said...

korang penah wat gathering ke? klu ada bila dan kat ne? camne ler rupa korang ek...

chalin said...

hai yati..pe khbr..lame ko menghilang..tahu2 ank dh 3..ceepatt poses..hehehe..

syikin said...

chalin ko ni mcm x tau lak... skang pun org mcm bank gak.. proses x boleh lame2 paling cepat 3 hari dh lulus...makin lame kiter ni makin tua.. so aper salahnyer mereka mempercepatkan proses menambah umat didunia ni.ko ckp yati cepat proses, ko nyer bank bile nk tambah loan? x kan dua je.aku ni lain la..loan x lulus sebab black list.ha!ha!ha! gurau la aku lum ader rezeki nk wat cm ner kan.

yatie said...

kilang baik punyerr...ha3..Alhamdulillah, rezeki dr Allah. Aku kat JB la..chalin. korang suma dok kat melaka eh?